23 kwietnia 2018

Zdrowie na talerzu

Dzisiaj znowu o jedzeniu, ale skoro jestem na bieżąco w temacie diety, zamierzam podzielić się ciekawymi informacjami na temat produktów, które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm. Decydując się podjąć dietę oczyszczającą, musiałam koniecznie zrezygnować z niektórych składników żywności, a tym samym zastąpić je nowymi produktami, za pomocą których uzupełniałam luki w codziennej diecie. Co nowego wprowadziłam do posiłków oraz w jaki sposób nowa żywność na mnie działa?. Po zapoznaniu się z listą zakupów okazało się, że po wiele produktów sięgałam już dotychczas nawet nie znając ich cudownych mocy. Oczywiście były też takie, z którymi nigdy dotąd się nie spotkałam oraz których nazwy były dosyć specyficzne. Ale nie dajmy się zwieść dziwnie brzmiącym określeniom! Wartości odżywcze tych roślinek warto, a nawet trzeba odkryć.



Oczyszczają wątrobę

Wątroba to jeden z najważniejszych organów, od jej stanu zależy zdolność organizmu do samoczyszczenia. Jeśli działa sprawnie, bez problemu radzi sobie z neutralizowaniem toksyn i substancji chorobotwórczych. 
` "Zielone Koktajle Detoks"
  • ostropest plamisty - regeneruje wątrobę i trzustkę, zapobiega uszkadzaniu jej komórek
  • kurkuma - to ceniony środek przeciwzapalny, antybakteryjny, przeciwwirusowy i przeciwgrzybiczy.Skuteczny w problemach trawiennych, chorobach skóry i stawów. Stosuje się ją profilaktycznie w leczeniu nowotworu.
  • awokado - wspomaga układ odpornościowy i niszczy wolne rodniki oraz niweluje metale ciężkie w organizmie
  • pietruszka - nać i korzeń zawierają olejki eteryczne i furanokumarynę, dzięki czemu działają moczopędnie, napotnie i rozkurczowo.
  • seler naciowy/ korzenny - zawiera dużo błonnika i ma właściwości antyoksydacyjne, oczyszczające i odkwaszające organizm. Pobudza przemianę materii i usuwa kwas moczowy, którego nadmierna ilość odkłada się w postaci kryształków w stawach, co prowadzi do ich niszczenia.

Oczyszczają jelita

Oczyszczenie jelit wpływa pozytywnie na ogólny stan zdrowia i samopoczucie człowieka.
` "Zielone Koktajle Detoks"
  • suszone śliwki - korzystnie wpływają na pracę mózgu. Zawierają witaminy A i C. Ułatwiają naukę i zapamiętywanie, dodają energii i witalności oraz podnoszą sprawność umysłu.
  • brokuły - blokuje produkcję enzymu, który przyczynia się do destrukcji chrząstki stawowej.
  • marchew - dostarcza naszemu organizmowi witaminy A i C. Bardzo dobrze wpływa na redukcję zmarszczek 
  • kiszona kapusta - zawiera liczne przeciwutleniacze, witaminy i minerały oraz siarkę, która oprócz wątroby i śledziony usprawnia także oczyszczanie organizmu z toksyn  
  • mleko migdałowe - źródło błonnika i witaminy E. Zawarte w nim kwasy tłuszczowe regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej.

Oczyszczają krew

Krew dostarcza substancje odżywcze do każdej komórki ciała i umożliwia sprawną komunikację między układami. Niestety oprócz składników pokarmowych, dotleniających i energetycznych znajdują się w niej także toksyny. 
` "Zielone Koktajle Detoks"
  • buraki - wspomagają układ odpornościowy i niszczą wolne rodniki oraz niwelują metale ciężkie 
  • cytrusy - doskonale oczyszczają krew. Wzmacniają i uszczelniają ściany naczyń krwionośnych, obniżają krzepliwość krwi, działają przeciwmiażdżycowo i krwiotwórczo, a także odkwaszająco. 
  • ocet jabłkowy - ma działanie opóźniające stwardnienie naczyń krwionośnych, a więc zapobiega miażdżycy i chorobom serca. Wpływa korzystnie na poziom cukru we krwi. Reguluje metabolizm tłuszczów i rozbija komórki tłuszczowe, stąd obniża poziom cholesterolu.
  • szpinak - obniża ciśnienie krwi, przyśpiesz metabolizm, ma właściwości przeciwnowotworowe i chroni przed miażdżycą. Jest źródłem witaminy C, beta-karotenu, kwasu foliowego, żelaza, magnezu i potasu. 
  • jagody - poprawiają pamięć i koncentrację oraz zwiększają prędkość kojarzenia faktów. 


Oczyszczają i wzmacniają kości i stawy

Przyczyną zanieczyszczenia kości i stawów bywa nadmierna liczba posiłków i niezdrowa dieta. Niestrawione resztki pokarmowe tworzą toksyny, które osadzają się w stawach.
`"Zielone Koktajle Detoks"
  • olej lniany - pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia, nawilża i odżywia skórę, pomaga w walce ze zbędnymi kilogramami.
  • siemię lniane - bogate w błonnik rozpuszczalny, który dba o zdrowie serca, jest także cennym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. 
  • żurawina - działa moczopędnie przez co wspomaga detoksykację. Zawiera substancje o właściwościach antybakteryjnych


Informacje na temat produktów pochodzą z książki Zielone Koktajle Detoks.

18 komentarzy:

  1. Świetny post, wiele można się nauczyć. Bardzo mi się spodobał. Dbajmy o siebie. :) Niech ta dieta da Ci więcej, niż sobie wyobrażasz. Też jem zdrowo, choć grzeszę czasami, ale żem tylko człowiek. haha Pozdrawiam cieplutko. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Można dodać do listy dobroczynności, że jeżeli ktoś ma kłopot z trawieniem mięsa, a nie wyobraża sobie życia bez niego – przynajmniej pół godziny przed posiłkiem, może wypić szklankę ciepłej wody z łyżeczką octu jabłkowego. Niedobre, ale działa cuda.
    Osobiście skłaniam się do kuchni wegańskiej, (mięso jem bardzo rzadko), stawiam na większą ilość tych naprawdę wartościowych produktów na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie podsumowania postów. Krótko, na temat i można wszystkiego się dowiedzieć. Ja często poprzez takie listy przypominam sobie w sklepie o dorzuceniu paczki żurawin, suszonych śliwek itd . ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby się je te warzywa dla zdrowotności, a jakoś nigdy tak nie zgłębiałam swojej wiedzy z tego, co jest na co. Dobrze się w końcu dowiedzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam jagody *.* Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem na diecie profesjonalnej, więc nie brakuje mi niczego ani zdrowego ani wartościowego. Jednak w tym wpisie świetnie zaprezentowałaś to, co jest do czego - a o tym nie wiedziałam. Super ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawarłaś w tym wpisie dużo naprawdę potrzebnych informacji, do których warto się zastosować, by zadbać o nasze zdrowie. A jak widać, przez żołądek można dotrzeć nie tylko do serca... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę się bardziej zainteresować swoim posiłkom, jedyne co to regularnie piję herbatki z różnych ziół :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny post kochana! Naprawdę rewelacja, można z niego wyciągnąć wiele mądrych wniosków i czegoś się nauczyć a to naprawdę przydatna wiedza. Warto wiedzieć, jak w prosty sposób można o siebie zadbać. Warto żyć zdrowo! Z podanych produktów lubię wszystko, jedynie imbir mnie odrzuca. Ale przecież nie trzeba lubić wszystkiego racja? Można mieszać swoją dietę. Naprawdę świetny wpis<3
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wpis, sporo rzeczy nie wiedziała. Jednak ta zdrowa dieta jest mi jeszcze nieznana, a muszę się wziąć za siebie, bo czuję, że tego właśnie mój organizm teraz potrzzebuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tych produktów ostatnio mam własnie fazę na szpinak, dość często go przygotowuję do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę, sporą część z tych warzyw mogę znaleźć w ogrodzie, ale nie wiedziałem jak zbawiennie działają na zdrowie. A sok z kiszonej kapusty dodatkowo świetnie pomaga na kaca :-) Tak słyszałem :-) A odnośnie tego co napisała moja poprzedniczka, też lubię szpinak! :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie sporo z tych rzeczy je się na co dzień, jednak mało kto zastanawia się jaki wpływ ma konkretne warzywo czy owoc na nasz organizm.

    :) Choć działka nasz leży w granicach Warszawy, to jednak czuć tam jakiś element przyrody. Wokół powstaje też coraz więcej knajp, więc będzie można wybierać sobie niedługo do woli jedzenie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Sporo produktów sama jem na co dzień, jednak znalazły się i takie których nigdy nie próbowałam. Tak jak np. awokado. Nigdy nie jadłam, a chciałabym spróbować. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobie tak, bedzie to moj elementarz przy planowaniu posilkow, pozwolisz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak! :) Tymi nowinkami chciałam podzielić się z czytelnikami, więc jak najbardziej powinniście z tego korzystać :)

      Usuń
  16. W obecnych czasach wiele osób pragnie odżywiać się tylko ,,healthy food." Tylko czasami mam wrażenie, że sami nie wiedzą, co to pojęcie może oznaczać. Dla mnie to przede wszystkim dieta bogata w warzywa i owoce i produkty jak najmniej przetworzone i z zaufanych źródeł, o czym również piszesz:) Z produktów powyżej uwielbiam seler naciowy i awokado, z których można wyczarować wiele pysznych dań! :)

    OdpowiedzUsuń

A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?
Podziel się ze mną swoją opinią, a nie linkami do Twojego bloga. Jeśli będę chciała, sama tam trafię.